Brak elementów w koszyku


Informacje techniczne

 

Opony - indeksy, informacje o oznaczeniach...
 
  • FR - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi
  • ML - opona ma pierścień ochronny na boku (wzmocniona struktura wewnętrzna)
  • FP - ochraniacz felgi
  • cord - ochrona felgi na ściance bocznej opony
  • no lbl - brak kolorowego napisu na boku opony
  • OE - opony na pierwszym wyposażeniu
  • RF lub Reinf. - (reinforced) - opona o podwyższonym indeksie nośności, dodatkowo wzmacniana. Uwaga: W przypadku opon dostawczych RF jest mniejszym wzmocnieniem niż C, dlatego przed zastosowaniem zalecemy sprawdzenie w instrukcji czy dopuszczalna jest opona RF czy musi być C.
  • R/F lub RFT - opony Run Flat (technologia "jazda bez powietrza"; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia)
  • SSR [self supporting runflat tyre] - opona w technologii runflat (technologia "jazda bez powietrza"; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia)
  • TL - opona bezdętkowa
  • XL - opona wzmacniana o podwyższonym indeksie nośności
  • WP- opona w przygotowaniu
  • rear - opona przeznaczona na tylną oś pojazzdu
  • G1- Czujnik kontroli cisnienia
  • RIGHT - Opona do montażu po prawej stronie samochodu
  • LEFT - Opona do montażu po lewej stronie samochodu
  • RA - Opona dostępna do wyczerpania stanów magazynowych
  • B - homologacja grupy Volkswagen
  • C1 - Homologacja Dodge Viper
  • K1 - homologacja Ferrari
  • MO - homologacja Mercedes
  • N, N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
  • * lub M3 - homologacja grupy BMW
  • C - oznaczenie opon o wyższej nośności-typowo dostawczych
  • # - wersja bieżnika stosowana w wyposażeniu fabrycznym
     
Indeksy prędkości (SI)
        
 Indeks prędkości opony mówi nam z jaką maksymalną prędkością może poruszać sie pojazd w nie wyposażony.
Tak więc np. H (do 210km/h), w tym wypadku brane jest pod uwagę maksymalne obciążenie opony zgodnie z jej indeksem nośności.
Przy indeksach wyższych niż H (210 km/h), zakłada się proporcjonalnie mniejsze dopuszczalne obciążenie wraz ze wzrostem prędkości.
  • J - do 100 km/h
  • K - do 110 km/h
  • L - do 120 km/h
  • M - do 130 km/h
  • N - do 140 km/h
  • P - do 150 km/h
  • Q - do 160 km/h
  • R - do 170 km/h
  • S - do 180 km/h
  • T - do 190 km/h
  • H - do 210 km/h
  • V - do 240 km/h
  • W - do 270 km/h
  • Y - do 300 km/h
  • VR - powyżej 210 km/h
  • ZR - powyżej 240 km/h
 
Indeksy nośności (LI)
       
Indeks nośności określa maksymalny dopuszczalny nacisk na oponę. Jeśli użyjemy opon ze zbyt niskim indeksem nośności, opony mogą ulec zniszczeniu. Jedak chodzi tutaj o nośność maxymalną pojazdu (masa własna + obciążenie dynamiczne {przy hamowaniu siły kumulują sie na przedniej osi} + obciążenie statyczne {pasażerowie bagaż itp}. Najlepiej szukać tych wartości w książce serwisowej danego samochodu.
 
  • 50 - 190 kg / na oponę
  • 51 – 195 kg / na oponę
  • 52 – 200 kg / na oponę
  • 53 – 206 kg / na oponę
  • 54 – 212 kg / na oponę
  • 55 – 218 kg / na oponę
  • 56 – 224 kg / na oponę
  • 57 – 230 kg / na oponę
  • 58 – 236 kg / na oponę
  • 59 – 243 kg / na oponę
  • 60 – 250 kg / na oponę
  • 61 – 257 kg / na oponę
  • 62 - 265 kg / na oponę
  • 63 - 272 kg / na oponę
  • 64 - 280 kg / na oponę
  • 65 - 290 kg / na oponę
  • 66 - 300 kg / na oponę
  • 67 - 307 kg / na oponę
  • 68 - 315 kg / na oponę
  • 69 - 325 kg / na oponę
  • 70 - 335 kg / na oponę
  • 71 - 345 kg / na oponę
  • 72 - 355 kg / na oponę
  • 73 - 365 kg / na oponę
  • 74 - 375 kg / na oponę
  • 75 - 387 kg / na oponę
  • 76 - 400 kg / na oponę
  • 77 - 412 kg / na oponę
  • 78 - 425 kg / na oponę
  • 79 - 437 kg / na oponę
  • 80 - 450 kg / na oponę
  • 81 - 462 kg / na oponę
  • 82 - 475 kg / na oponę
  • 83 - 487 kg / na oponę
  • 84 - 500 kg / na oponę
  • 85 - 515 kg / na oponę
  • 86 - 530 kg / na oponę
  • 87 - 545 kg / na oponę
  • 88 - 560 kg / na oponę
  • 89 - 580 kg / na oponę
  • 90 - 600 kg / na oponę
  • 91 - 615 kg / na oponę
  • 92 - 630 kg / na oponę
  • 93 - 650 kg / na oponę
  • 94 - 670 kg / na oponę
  • 95 - 690 kg / na oponę
  • 96 - 710 kg / na oponę
  • 97 - 730 kg / na oponę
  • 98 - 750 kg / na oponę
  • 99 - 775 kg / na oponę
  • 100 - 800 kg / na oponę
  • 101 - 825 kg / na oponę
  • 102 - 850 kg / na oponę
  • 103 - 875 kg / na oponę
  • 104 - 900 kg / na oponę
  • 105 - 925 kg / na oponę
  • 106 - 950 kg / na oponę
  • 107 - 975 kg / na oponę
  • 108 - 1000 kg / na oponę
  • 109 - 1030 kg / na oponę
  • 110 - 1060 kg / na oponę
  • 111 - 1090 kg / na oponę
  • 112 - 1120 kg / na oponę
  • 113 - 1150 kg / na oponę
  • 114 - 1180 kg / na oponę
  • 115 - 1215 kg / na oponę
  • 116 - 1250 kg / na oponę
  • 117 - 1285 kg / na oponę
  • 118 - 1320 kg / na oponę
  • 119 - 1360 kg / na oponę
  • 120 - 1400 kg / na oponę
  • 121 - 1450 kg / na oponę
  • 122 - 1500 kg / na oponę
  • 123 - 1550 kg / na oponę
  • 124 - 1600 kg / na oponę
  • 125 - 1650 kg / na oponę
  • 126 - 1700 kg / na oponę
 
Dla indeksów prędkości VR, ZR, V, W, Y:
 
  • Dla opon kategorii VR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 210km/h.
  • Dla opon kategorii ZR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 240km/h.
  • Dla opon z indeksem V należy zmniejszyć obciążenie o 3% co 10km/h w zakresie od 210 do 240km/h.
  • Dla opon z indeksem W należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 240 do 270km/h.
  • Dla opon z indeksem Y należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 270 do 300km/h.
checkworldprice.com